اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا دستورالعملی را صادر کرده که بر اساس آن باید تا ابتدای دهه آینده میلادی خودروهای تولیدی در این کشور از قابلیت تبادل داده با یکدیگر برخوردار شوند.
 
بر اساس این دستورالعمل خودروسازان آمریکایی از هم اکنون باید تمهیداتی را اتخاذ کنند تا تولیدات آنها از توانایی برقراری ارتباط با دیگر خودروها و تبادل اطلاعات برخوردار باشند.
 
در مرحله اول باید نیمی از خودروهای تولیدی این شرکت ها ظرف دو سال آینده به این قابلیت مجهز شوند و این رقم در سال بعد به 75 و در سال بعد به 100 درصد خودروهای تولیدی افزایش می یابد. لذا در پایان سال 2020 هیچ خودرویی در آمریکا تولید نخواهد شد که قابلیت برقراری ارتباط با دیگر اتومبیل ها را نداشته باشد.
 
برای برقراری ارتباط میان خودروها از فناوری ارتباطات رادیویی خاصی موسوم به DSRC استفاده می شود که نسخه ای از فناوری متداول بی سیم وای – فای است که در قالب استاندارد 802.11p عرضه شده است.
 
با استفاده از فناوری DSRC می توان در هر ثانیه 10 بار پیام های خود را به فاصله ای بین 300 تا 450 متر ارسال کرد. پیام های ارسالی حاوی اطلاعاتی همچون موقعیت مکانی هر خودرو، مسیر حرکت، سرعت، وضعیت ترمزها و ... خواهند بود. پس از تحویل داده شدن پیام ها به هر خودرو، راننده می تواند پیام های هشداردهنده ای در مورد اینکه خودروی جلویی به علت لغزنده بودن جاده ترمز ای بی اس خود را فعال کرده یا خودروی روبرو قصد پیچیدن به چپ را دارد دریافت کرده و تمهیداتی را برای جلوگیری از تصادف یا برخورد احتمالی اتخاذ کند.
 
این سیستم بسیار هوشمندتر و دقیق از سیستم های هشداردهنده مبتنی بر حسگر و دوربین و رادار است. زیرا این ابزار قادر به بررسی وضعیت وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون، اتوبوس یا مشاهده دقیق گوشه ها و برخی زوایای جاده ها نیستند. این سیستم جدید می تواند عملکرد خودروهای خودران را نیز بهبود ببخشد.